søndag 10. juni 2012

NOVA - brasiliansk sirkus på Norske Talenter

Dette innlegget er personlig. Men det har en direkte brasiliansk kobling: sirkus. Til høsten skal jeg være med å vinne, forhåpentligvis, Norske Talenter på TV2.

 Gansterne Bruno, Sua, Torkjell, Rodrigo og Sergio

NOVA er navnet på en akrobatikk-trupp med Rodrigo Porcino, Sergio Pilar, Bruno Gama, Sua Rusten og undertegnede. Den siste måneden har vi trent inn et knallbra akro-nummer, og fredag 8. juni var vi med på audition til Norske Talenter. Det sendes på TV2 til høsten.

Egen logo og greier!

Brasil har en kort, men god sirkustradisjon. Det kommer masse bra artister derfra, og de finnes på sirkus, show og teatre over hele verden. De fleste av de beste kommer fra den nasjonale sirkusskolen i Rio, Escola Nacional de Circo, og Rodrigo, Sergio og Bruno er tre av dem. I dag bor alle tre i Oslo.

Mafioso Torkjell

Rodrigo og Sergio kom til Norge for ti år siden for å være med på en TV-innsamling i regi av Kirkens Nødhjelp. Da jobbet jeg der sjøl, så det var sånn jeg møtte dem første gang. Bruno kom etter for noen år siden. Sua og jeg møtte hverandre gjennom capoeira for over 15 år siden.

Om vi gikk videre? Er det lov å si det? Det er visst ikke det, har jeg fått høre, jeg hadde visst ikke lest kontrakten godt nok...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar