mandag 9. januar 2012

Forfatter? Jeg?


Det er hvitt og en tanke tykkere enn et vanlig bankkort. Fra kanten skråner det slakt innover og oppover i to millimeter, akkurat som basen i en tenkt, rektangulær pyramide. Bokstavene "Indala" er preget inn på den forsiktig ruglete forsiden og trykt i blått på den glatte baksiden. Det har et avlangt hull nær den ene kortenden.
Det er mitt forfatterbevis. Adgangskortet til skriveloftet på Litteraturhuset i Oslo!

Forfatter? Jeg? Det er jo det jeg har jobbet for i et år. Nå virker det bare rart.
Når kan man egentlig begynne å kalle seg forfatter? Mens man jobber med den første boka? Eller først når den er publisert? Jeg er definitivt ikke forfatter ennå. Men hva er jeg? Hangaround? Prospect? Skribent?         

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar