lørdag 21. april 2012

Samurai!

Jeg har fått jobb som samurai! På Operaen i Oslo!

Jeg er en av ti egyptiske elitesoldater i operaen Aida av guiseppe Verdi. Premiere i dag, lørdag 21. april. Vi har hatt en måneds intens prøveperiode. Det er grunnen til få innlegg på BrasiLeira i det siste.

Og hva er linken til Brasil? Capoeira. Jeg har drevet med capoeira i over 20 år, og undervist siden 1993. Da var jeg med å grunnlegge Norges første capoeiraklubb Grupo União na Capoeira. Capoeiraen har tatt meg videre til moderne sirkus, dans og fysisk teater. I Aida får jeg bruk for alt.


Aida er dramatisk. Her fra offerscenen, hvor ti krigere ofres til gudene for at vår hærfører, Radames, skal få ekstra styrke i kampene mot den etiopiske hæren. Les mer om forestillingen her.


Og det er fysisk krevende for oss danserne. Her med Gerd Kajsa fra prøvene.

Uavhenta billetter på tlf. 21 42 21 21. Siste forestilling 16. juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar