søndag 5. september 2010

Hvorfor navnet BrasiLeira?

Jeg ba venner på Twitter og Facebook om forslag til navn på bloggen. BrasiLeira ble vinneren i en avstemning på Facebook. Takk for hjelpa, alle sammen!

Det er selvfølgelig et ordspill. Jeg har fortsatt ikke klart å bli enig med meg selv om det er godt eller teit. Uansett liker jeg lyden av det og tanken bak det. Det sier noen om hovedtemaet, Brasil, og om avsenderen, Leira.

På portugisisk betyr brasileira rett og slett brasiliansk. Hunkjønnsformen, riktignok, men det kan jeg leve med.

3 kommentarer:

  1. Grattis med blogg..og flott navnevalg!

    SvarSlett
  2. Ikke teit i det hele tatt!
    E a você tá além das questoes menores de gênero, né. As grandes questoes de gênero sim merecem discussao. O jogo de palavras específico pro teu caso funciona tao bem que se torna indiscutívelmente muito criativo.
    Abraçao e parabéns pelo blog, vou visitar mais vezes.
    Axé Colega Velho!

    SvarSlett