tirsdag 14. juni 2011

Det nye Brasil blir virkelighet!

Jess-jess-jess!! Det er i boks!

I dag fikk jeg to etterlengtede brev i posten. Samtidig. Ett fra Fritt Ord og ett fra Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening (NFF). Pust dypt...

Dette er sannhetens øyeblikk. Jeg har søkt begge om stipend til bokprosjektet Det nye Brasil. Stipendene er være eller ikke være for prosjektet.

Først konvolutten fra NFF, tykk, er det et godt tegn? Jeg åpner forsiktig: "Vi har gleden av å meddele deg at komiteen for stipend til faglitterære debutanter har tildelt deg 2 månedsverk for prosjektet Det nye Brasil." Jaa!

Så den fra Fritt Ord, tynn, men lekker: "Søknadsbehandlingen er nå avsluttet." Å nei...  Men så: "Jeg har gleden av å meddele at Fritt Ord har besluttet å innvilge din søknad med kr 100 000." Jaaaah!

Dette er fantastisk! Helt utrolig kult! Så nå blir det bokskriving for alle penga, bokstavelig talt, i vinter! Lansering høsten 2012.

Optimistisk som jeg er opprettet jeg bloggen Det nye Brasil tidligere i vår. Der kommer jeg til å skrive litt om prosessen med boka og et tilknyttet nettsted eller blogg. Følg med, følg med!

1 kommentar:

  1. Gratulerer Torkjell! Vel fortjent! Skriv meg på bestillingslista, med ein så utmerka blogg må dette bli bra!

    SvarSlett