søndag 4. mars 2012

Til Brasil på research!

Endelig! I dag drar jeg til Brasil for å finne stoff til boka. Arbeidstittelen på boka er Det nye Brasil.

Jeg skal til São Paulo og Rio denne gangen. Hovedtemaet er den brasilianske etterdiktaturgenerasjonen. En av de viktgste årsakene til de positive endringene i Brasil på 2000-tallet, er nettopp at etterdiktaturgenerasjonen har kommet til makten. Den har, blant annet, ført med seg en helt nytt syn på hva et godt samfunn er.

Jeg skal også undersøke hvordan PT-regjeringene siden 2003 har brukt staten på en mye mer aktiv måte enn det vi så under den nyliberale bølgen på 1990-tallet.

Og i Rio skal jeg snakke finne ut mer om eksplosjonen i næringslivssamarbeidet mellom Norge og Brasil.

Jeg legger ut bilder og tanker her på bloggen underveis, så følg med!

Visste du at du kan få e-postvarsel om nye innlegg? Skriv inn e-postadressen din i boksen til høyre.

1 kommentar: